Week 12

24 mei 2016 - Paramaribo, Suriname

De tijd gaat nu erg snel. Nog maar 6 dagen stage lopen. Als het goed is mag ik deze laatste 6 dagen stagelopen op verschillende afdelingen om nog van alles gezien te hebben. Maar dit is op z'n Surinaams afwachten tot ik morgen op stage kom en dan hoor waar ik geen mag die dag. Ben erg benieuwd ik heb aangegeven dat ik graag mee wou kijken op de operatiekamer. Ze gingen kijken of hier plek is morgen.

Afgelopen week liep ik nog stage op de babykamer. Veel bijzondere dingen weer meegemaakt. Zo heb ik dinsdag gezien dan een baby met een vacuümpomp gehaald werd en mocht ik woensdag meekijken bij een Sectio (keizersnede) en daar ook de baby aanpakken. Echt heel bijzonder om mee te maken. Nooit geweten dat, dat zo snel ging. Nou was dit ook een spoed keizersnede, maar die hele operatie ging zo snel. Verder ging ik deze week mijn onderzoek afronden op stage. Hiervoor had ik pasgeboren baby's nodig. Maar was ineens een hele rustige week. Gelukkig op de laatste dag precies het aantal bezig gehad dat ik nog nodig had voor mijn onderzoek.

Op dinsdagavond hebben we sinds 2 weken kooklessen in de keuken van een restaurant. Echt heel leuk. Vorige week hebben we bittere groente leren koken. Wij vonden ze als nog bitter na het koken. Maar afgelopen dinsdag hebben Pom en Kip leren maken, dat was echt een groot succes en ga ik zeker vaker maken. Wel echt op zoek na de goede ingrediënten in Nederland. Die zijn niet zomaar in de supermarkt verkrijgbaar ben ik bang.

Vrijdag heb ik samen met mijn huisgenoot gewinkeld. Toch wel een stuk leuker hier. Het is allemaal veel goedkoper. Nou ja, als je het wil kopen lijkt het zo duur. Maar je moet het bedrag nog door 7 delen, voor je het bedrag in euro's hebt en ja dan valt het wel weer heel erg mee. Niet te veel blijven doen, want dan koop je echt te veel. Maar wel geslaagd vrijdag.

Verder ben ik het hele weekend thuis gebleven om mij van mijn goede kant te laten zien. Druk bezig geweest met het uitwerken van mijn onderzoek en het schrijven van mijn stageverslag. Een heel eind gekomen. Als ik deze week nog even goed door ga heb ik ook echt vakantie als Jeroen komt over 10 nachtjes.

Vandaag nog wel voor mijn visum op pad geweest. Heel gezellig 2 1/2 uur zitten wachten voor ik eindelijk een keer geholpen werd. Eigenlijk verbaasd het mij niet meer. Maar toch is het niet erg leuk of zo, had liever andere dingen gedaan. En nou moet ik volgende week weer nog een keer heen. Zo houden ze je van de straat.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Aletta:
    24 mei 2016
    Goed bezig meid, alles mooi afronden na een levens lange mooie ervaring en herinnering. Geniet nog van je laatste stage dagen. En straks veel plezier en fijne vakantie samen met Jeroen, geniet er van saampjes.

Liefs je tante
  2. Els marcussen:
    24 mei 2016
    hoi Pamela. heerlijk dat je laatste stage opdracht toch nog goed is gekomen. ja je heb geduld nodig als je daar wat wil van een instantie. heb ik wel meer gehoord hahaha. heerlijk straks vakantie met Jeroen . samen nog leuke dingen doen en genieten. groetjes uit den Helder.
  3. Mavis:
    Hoi Pamela
    De surinaamse produkten haal je in Nederland bij de toko, als je pom wilt maken
    Weer een leuk verhaal, ben altijd heel nieuwsgierig om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt, geniet er nog van. groetjes
    Mavis