Week 13

1 juni 2016 - Paramaribo, Suriname

Laatste stage dagen gehad. Vorige week toch af en toe op de babykamer stage gelopen. Was weer op z'n Surinaams geregeld om mee te kijken op andere afdelingen. Maar wel vorige week dinsdag mee gekeken op de endoscopie. Dit zijn alle onderzoeken van mond tot kont :). Heel bijzonder om alles gezien te hebben.
Gisteren heb ik een dag meegelopen op de Operatie Kamer. Ik liep hier mee bij de gynaecologische operaties. Zo heb ik gisteren weer een keizersnede gezien en een openbuikoperatie waarbij de baarmoeder werd weggehaald. Wat ook wel bijzonder was om te zien, was dat ze met een kamer in iemand z'n buik gingen, toen lucht in de buik bliezen en zo met een camera alle organen konden bekijken. Ik zou verder niet meer in de details gaan vertellen ;).

Mijn stage zit er nu echt op. Gisteren mijn laatste stagedag gehad. Het was een hele bijzondere leerervaring. Op een andere manier dan in Nederland toch erg veel geleerd en veel gezien. Nu lekker nog 3 weken vakantie in Suriname en daarna nog een paar weken vrij in Nederland om goed bij te komen. Nu echt eerst heel veel zin om morgen Jeroen op de halen van het Vliegveld hier in Suriname en samen nog even te genieten van vakantie.

Vorige week dinsdag hebben we nog een kookles gehad. Ze hadden het niet echt goed voorbereid deze keer. Daarom uiteindelijk overlegd dat we wat van de menukaart van het restaurant mochten kiezen en dan zelf de kok mochten helpen met het koken van ons eigen gerecht. Was niet echt Surinaams, maar wel leuk.

Verder heb ik deze week niet zo veel beleefd. Veel bezig geweest met het goed afronden van mijn stage om nu ook echt vakantie te hebben.

1. Els marcussen:
    1 juni 2016
    hoi Pamela, heerlijk dat je stage nu ten einde is. wel fijn om te lezen dat het een mooie (leer)ervaring is en dat je veel bijzondere dingen heb mogen meemaken. nu lekker genieten van je vakantie met Jeroen en dan op naar huis. wat zal iedereen en jij zelf ook blij zijn om weer thuis te zijn . vanuit den Helder nog veel plezier. en misschien tot gauw.
  2. Mavis:
    6 juni 2016
    Hoi Pamela, dat is snel gegaan, ben blij dat je het leuk en leerrijk heb gevonden. Een hele fijne vakantie met Jeroen lekker genieten van alles om je heen en voornamelijk het weer. Ik hoop dat het nu minder regent. Gr. Mavis